ביובית ברעננה לפתיחת סתימות

מכל קיבול, משאבות יניקה ומשאבות הסנקה מאפשרים להיעזר בביובית כדי לבצע מגוון רחב של שירותים. במאמר הבא נתמקד בפתיחת סתימות ונביא כדוגמא את הביקוש לשירותי ביובית ברעננה
ביובית היא כידוע משאית שעליה מתקינים צנרת שלמה. בתוך מערכת הצנרת של הביובית יש מכל קיבול, משאבות יניקה ומשאבות הסנקה ולכל אחד מהם תפקיד אחר. בין היתר, מכל הקיבול משמש לאגירת נוזלים ומאפשר פינוי של שומנים לאתרי הטמנה מורשים ברחבי הארץ. לעומת זאת, משאבות היניקה וההסנקה מסייעות בתחזוקה שוטפת של קווי ביוב וכמובן בטיפול בסתימות או הצפות.
פתיחת סתימות היא השירות העיקרי שניתן על ידי ביובית. את הביקוש לשירותי פתיחת סתימות ניתן לראות בכל רחבי הארץ, אך באופן בולט למדי בערים מרכזיות כמו רעננה.

כך מתבצעת פתיחת סתימות

השירותים העיקריים של ביובית כוללים שאיבת בורות ספיגה, שומן והצפות. מבחינת תושבי רעננה, הביקוש לפתיחת סתימות נובע מעצם העובדה שיש בעיר גם קווי ביוב ישנים וגם קווים חדשים. לפיכך, רק ביובית עם מתקנים מתקדמים ויעילים יכולה להתמודד עם הסתימות ולאפשר לתושבי רעננה להמשיך לשמור על שגרת חיים תקינה.

בפועל, ביובית ברעננה מבצעת פתיחת סתימות בכמה שלבים מרכזיים:

א. הפעלת משאבות – המשאבות שיש על ביובית משמשות לביצוע פעולות שאיבה ויניקה של הסתימה בלחץ. ככל שהלחץ גדול יותר, כך עולה הסיכוי להתמודד גם עם סתימות קשות או ישנות. את המשאבות אפשר להפעיל על כל סוגי קווי הביוב וגם בשכונות ישנות של רעננה ואזור השרון.
ב. הסרת משקעים בלחץ גבוה – מפעילי ביובית יכולים לנצל את העוצמה שלה על מנת להסיר משקעים. הסרת משקעים בלחץ גבוה מונעת מהסתימות לחזור בעתיד והיא מאפשרת שמירה על מערכת ביוב תקינה. בעזרת הסרת משקעים בלחץ גבוה ניתן גם לפתור בעיות שקשורות לתחומי האחריות של עיריית רעננה ומערכת הביוב העירונית.
ג. אגירת מי השופכין – שאיבה של מי השופכין יחד עם הגורם שגרם לסתימה מאפשרת לאגור אותם בתוך המכלית. מלבד מי שופכין, המכלית שיש על ביובית מאפשרת גם אגירה של שמנים, מי תהום, בורות רקב וביוב. כמו כן, את מי השופכין אוגרים במכלית כדי להעביר אותם בצורה מסודרת אל אתרי הטמנה מורשים שמפוזרים ברחבי הארץ.

הקפדה על איכות הסביבה

ביובית ברעננה ובכל עיר אחרת בארץ נדרשת לבצע את הפעולה על פי סטנדרטים מחמירים של המשרד להגנת הסביבה. לפי הנחיות המשרד, יש לבצע עבודות ברישיון בלבד וזאת כדי למנוע זיהום ונזקים לסביבה.
בעזרת הקפדה על איכות הסביבה אפשר גם לפתוח סתימות ברחבי רעננה ולתרום לניסיון של העיר לשמור על תשתית בריאה, איכותית וטובה יותר לכלל התושבים. למעשה, ביובית ברעננה היא דוגמא טובה לאופן שבו מתבצעת פתיחת סתימות וליתרונות של השירות הזה בהשוואה לאלטרנטיבות.


 from biuvit.tumblr – Feed

Comments

Popular posts from this blog

מי מוסמך להשתמש בביובית?

מהו השימוש העיקרי שנעשה בביובית?

טיפים לפתיחת סתימות ביוב לבד