פתיחת סתימות בצנרת

יכול להיות שעד כה לא סבלתם מסתימה בצנרת אך ביום מן הימים כאשר זו תהיה גם המציאות שלכם, כדאי שתדעו מה אתם צריכים לעשות. פתיחת סתימות בצנרת אפשרית בכל מיני שיטות ודרכים אך קודם כל עליכם להבין מה חומרת הסתימה והאם אפשר לפתוח אותה לבד.

איפה נמצאת הסתימה?

כאשר אנו צריכים לבצע פיתחת סתימות בצנרת אנו מיד חושבים על קריאה לאינסטלטור, ולעתים אנו בכלל צריכים לקרוא לצוות ביובית. אבל רגע, לפני שאתם מתחילים במרוץ לחיפוש הצוות הטוב ביותר, אתם צריכים לקחת נשימה כי אולי תצליחו לפתוח אותה לבדכם. קודם כל חשוב לבדוק מהיכן מגיע הסתימה. לרוב אם מדובר בסתימה במערכת הניקוז הביתית אז תוכלו לפתוח אותה לב ורק במקרים נדירים תצטרכו לקרוא לאינסטלטור, כאשר צוות ביובית לא יהיה נחות בשלב זה. אם מדובר בסתימה באסלה או סתימה בכיור באמבטיה או במטבח, פומפה או מים חמים יכולים להיות הפתרון.

מה עושים כשאין פתרון?

אם אתם לא מצליחים לפתוח את הסתימה לבדכם אתם צריכים לקרוא לאינסטלטור או לצוות ביובית. כיצד תדעו במי לבחור? צוות ביובית בכל מקרה יצליח לפתוח את הסתימה שמעיקה על איכות חייכם, אך הוא לרוב יהיה מנחוץ לפיחת סתימות גדולות יותר במערכת הביוב. אם מדובר במערכת הניקוז הביתית שלכם יהיה נכון להזמין אינסטלטור ובכל מקרה כדאי להתייעץ איתו בטלפון כדי לראות מה חומרת הבעיה וכיצד אפשר לפתור אותה במהירות המיידית. לאינסטלטור ולצוות ביובית יש ציוד מתקדם שלכם לא יהיה בבית וכך פתיחת הסתימות תהיה מהירה ויעילה במיוחד.

איך פותחים סתימות בצנרת?

פתיחת סתימות בצנרת אפשרית בכל מיני דרכים כאשר אחת השיטות הידועות ביותר היא שיטת החוטר. לאינסטלטורים יש חוטר ארוך וגמיש יחסית שיכול להיכנס אל האסלה או אל פתחי הניקוז ואז לפתוח את הסתימה. עם זאת, לעתים הסתימה מצריכה צוות ביובית כי מדובר על סתימה עמוקה יותר במערכת הביוב, ואז יש צורך לבצע שאיבת ביוב. שאיבת ביוב היא פעולה רצינית יותר שמצריכה ביובית, כאשר היא מבצעת את הפעולה בקלות ובמהירות על ידי מערכת השאיבה העוצמתית שלה. מערכת שאיבה זו יכולה לשאוב עשרות ליטרים בדקה אחת בודדת והבעיה תיעלם כלא הייתה.

פתיחת סתימות בצנרת במהירות המיידית

כאשר ישנה סתימה בצנרת יש צורך לפתוח אותה כמה שיותר מהר. חשוב לזכור שהזמן הוא פרמטר חשוב מאוד כי הרי ברגע שיש חלק אחד בצינור שסתום לחלוטין, המים ינסו לצאת ממקום אחר וכנראה שהם ימצאו את פתח הניקוז בגינה, בחניה, בחניון או בכל מקום אחר. כדי להבין היכן נמצאים אותם פתחי ניקוז ניתן לבצע בדיקת עשן על ידי צוות הביובית, אך כאמור לרוב תראו את ההצפה במו עיניכם שכן המערכת עצמה לא גדולה כל כך. בכל מקרה יש לבדוק עם צוות הביובית או האינסטלטור תוך כמה זמן הם יכולים להגיע כאשר הם לרוב זמינים בכל ימות השבוע ובכל שעה.

כיצד אפשר למנוע מהסתימה לחזור?

זה שהבעיה מאחוריכם זה טוב ויפה אך השאלה היא כיצד אפשר למנוע סתימות בהמשך. בהנחה שפתיחת סתימות בצנרת היא לא אחת הפעולות האהובות עליכם אולי הגיע הזמן שתשנו את הרגלי זריקת הפסולת שלכם ותפסיקו לזרוק מגבונים לחים או פסולת היגיינית אחרת אל האסלה, כאשר גם כמויות גדולות של נייר טואלט הם מהסיבה הראשית מדוע יש סתימות בצנרת. כמו כן, פעולות תחזוקה למערכת הביוב כמו שטיפת קווי ביוב מידי שנה יכולה לעזור למנוע את הסתימות בעתיד.


 from biuvit.tumblr – Feed


Comments

Popular posts from this blog

מי מוסמך להשתמש בביובית?

מהו השימוש העיקרי שנעשה בביובית?

הכל על אינסטלטור ביובית בהרצליה