ניקוי ביוב בלחץ

מהו ניקוי ביוב בלחץ ומתי צריך אותו? הנה כל המידע.

מה גורם לביוב להתלכלך?

יש מגוון רחב של גורמים שיכולים לגרום לביוב להתלכלך ובראש ובראשונה זהו הבלאי הטבעי של הצנרת. אם הצנרת תהיה עשויה מ-PVC אז לא תהיה חלודה אך ייתכנו נזקים אחרים, כמו למשל נזילות, אך רוב חלקי הצינורות באופן כללי יהיו עשויים ממתכת. רוב הצינורות יהיו גם ממתכות ישנות יחסית, כאלו שכבר מחלידות. החלודה יכולה לגרום ללכלוך רב שיגרום למי הביוב להתלכלך עד כדי כך שתיתכן סתימה. גם שמן ושפכים מזהמים שאינם נוזליים באותה מידה כמו המים שחדרו לביוב יכולים לגרום לביוב להתלכלך ולהיסתם בהמשך. יחד עם זאת יש פסולת טבעית שמושלכת אליו.

מה הסכנות בביוב מלוכלך?

למה ביוב מלוכלך הוא דבר מסוכן אם גם ככה מדובר במי שפכים? דבר ראשון, צריך לזכור כי מי הביוב לא תמיד יזרמו לים, רוב רובם ממוחזר על ידי מכוני טיהור שפכים. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מי ביוב מלוכלכים יכולים לגרום לסתימות רבות יותר ואת הסכנות של סתימות כבר כולנו מכירים. כאשר ישנה סתימה יכולות להתרחש הצפות וההצפות הללו יכולות להיות מסוכנות מאוד. ההצפות יכולות לפגוע ברכוש שנמצא על פני הקרקע וגם יכולות לגרום למשטח שבו המים נאגרים לספוח מים, ולעתים זו סכנה גדולה. ביוב מלוכלך יגרור עלויות רבות יותר ולכן עדיף להשקיע בתחזוקה נכונה שלו.

כיצד אפשר לנקות את הביוב?

אפשר לנקות את הביוב באופן פאסיבי על ידי שמירה על הלכלוך במקום שראוי לו ולא להשליך אותו אל הביוב, בין אם מדובר במגזר הפרטי בהשלכת מוצרי היגיינה ונייר טואלט באינטנסיביות אל פתח האסלה, ובעיקר אם מדובר על המגזר התעשייתי שלא תמיד שומר על השפכים המזהמים מחוץ לביוב. אם כבר הביוב התלכלך ניתן לנקות אותו על ידי הזרמת מים בלחץ גבוה. ניקוי ביוב בלחץ מים גבוה היא פעולה יעילה במיוחד שמתבססת על הזרם החזק שמשאבות מים יכולות ליצור. כאשר מזרימים את זרם המים החזק הזה אל תוך הצנרת, הביוב מתנקה באופן מהיר במיוחד והסכנות חולפות לבדן.

מי יכול לבצע את הניקיון?

ניקוי ביוב בלחץ מים גבוה יכול להתבצע רק על ידי צוות ביובית מנוסה. אמנם יש משאבות חזקות מאוד שיכולות לבצע ניקיון בלחץ מים לצנרת הביתית אך כאשר מדובר על צנרת הביוב, צנרת עבה הרבה יותר מהצנרת הרגילה שיש לכם בבית, רק המשאבה החזקה של הביובית יכולה לעזור. הניקיון יכול להתבצע על ידי צוותי ביובית ברמה מקצועית שונה ולכן עליכם לבצע סקר שוק מעמיק לפני שאתם בוחרים בצוות. בסופו של דבר שטיפת קווי ביוב וניקויו בלחץ גבוה מסיר מכם את הדאגות וממש לא תרצו לגלות אחרי כמה שבועות או כמה חודשים שאתם סובלים מסתימה, שבאה לכם משום מקום.

כמה עולה ניקיון הביוב?

ניקוי ביוב בלחץ מים גבוה יכול לעלות החל מ-500 שקלים ועד 1500 שקלים. המחיר אינו אחיד כי הוא יכול להיות יקר יותר ככל שהיקף הניקוי יהיה גדול יותר. אם ניקוי ביוב בלחץ מים גבוה נדרש למפעל ככל הנראה הצנרת תהיה רבה יותר והתחזוקה תהיה מקיפה יותר, ועל הדרך גם תכלול עוד כמה פעולות, ולכן היא תהיה יקרה יותר מאשר ניקוי הביוב במגזר הפרטי או לעסק מסוים. בכל מקרה חשוב לבצע סקר שוק וכך גם תוכלו להשוות את המחירים. מומלץ לקרוא תחילה את המחירונים שיש באינטרנט וכך תוכלו להבין האם הניקיון שמציעים לכם שווה לתעריף שמפורסם באתרי האינטרנט.


 from biuvit.tumblr – Feed
https://biuvit.tumblr.com/post/182862423918/%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%91%D7%99%D7%95%D7%91-%D7%91%D7%9C%D7%97%D7%A5

Comments

Popular posts from this blog

מי מוסמך להשתמש בביובית?

מהו השימוש העיקרי שנעשה בביובית?

הכל על אינסטלטור ביובית בהרצליה