הפרדת פסולת ביתית לשמירה על הסביבה

הפסולת הביתית שאנו זורקים, היא מגוונת מאד. בחלק מהמקרים מדובר על פסולת "רטובה" - כלומר פסולת אורגנית מסוגים שונים כגון שאריות מזון. לעתים מדובר על פסולת יבשה מסוגים שונים – אריזות קרטון ונייר, אריזות פלסטיק, בקבוקי זכוכית, ועוד סוגים שונים של פסולת. בשנים האחרונות, יש מודעות רבה לחשיבות של תהליכי המחזור, וכתוצאה מכך - גם לנושא של הפרדת הפסולת הביתית בין מספר פחי אשפה שונים. בואו נראה איך זה בא לידי ביטוי, ואיך כל אחד יכול להפריד בקלות בין סוגי האשפה הביתית שלו.

אמצעים שונים שעוזרים להפרדה
●       פחים בחדר האשפה - קודם כל, כיום ביותר ויותר חדרי אשפה בערים וביישובים, הרשות המקומית מתקינה מספר פחי אשפה שונים. קל להבדיל בין פחי האשפה כי הם צבועים אחרת. כך למשל שינם הפחים שמיועדים לפסולת החומה, הפחים שמיעודים לפסולת של נייר וקרטון, פחים לפסולת של פלסטיק וזכוכית, וכיו"ב. שימו לב כי בכך שיש מספר פחי אשפה שונים ונגישים במיוחד, וממילא יורדים לזרוק את הזבל לשם - זה מעודד כמובן את האנשים להפריד בין סוגי האשפה בבית שלהם מלכתחילה.
●       התקנה בתוך הדירות - בפרויקטים רבים של דירות חדשות, הקבלנים מקפידים כיום כבר לדאוג להפרדה מלכתחילה בתוך בתים! כאן מדובר בעצם על התקנה של שני פתחים עבור פחי אשפה. פתח אחד לפסולת היבשה, ופתח שני לכל הפסולת הרטובה. הפסולת הרטובה עוברת כך ישירות למחזור ומייצרים ממנה חומרים אורגניים שונים, כמו למשל דשן.  הדבר הוא כה פשוט עבור המשתמש הביתי - כך שזה מעודד אותו במיוחד לדאוג להפרדה.
●       מיכלי מחזור ברחוב - גם ברחובות ישנם מתקנים מיוחדים שמעודדים מחזור והפרדת הפסולת. כך, במקום לזרוק הכל לתוך פחי אשפה אחידים, יכול האדם לרדת לרחוב, ושם לזרוק את כל בקבוקי הפלסטיק, בקבוקי הזכוכית - ואפילו להביא בגדים ישנים למחזור!
עוד פתרונות שיהיו בעתיד
אפשר שבשנים הקרובות, אנו נראה שביותר דירות מתקינים אמצעים להפרדה פשוטה בין סוגי הפסולת הביתית, כדי לעודד עוד ועוד אנשים לתרום למחזור. בינתיים - חשוב מאד לחנך בנושא ולתרום למודעות של כלל האוכלוסיה.


 from biuvit.tumblr – Feed

Comments

Popular posts from this blog

מי מוסמך להשתמש בביובית?

מהו השימוש העיקרי שנעשה בביובית?

הכל על אינסטלטור ביובית בהרצליה