איך לאתר נזילות בצנרת?

נזילות בצנרת נגרמות בדרך כלל בגלל בלאי, שחיקה או חדירת גופים זרים והצטברות סתימות. את הנזילות בצנרת אפשר לאתר במגוון דרכים וכדאי להכיר אותן לפני שמזמינים שירותי ביובית:

א. כתמי רטיבות – הדרך הפשוטה ביותר לאתר נזילות היא מעקב אחר כתמי רטיבות. היתרון של השיטה הזו הוא שכל אחד יכול לבצע אותה ואין צורך בציוד טכנולוגי מתקדם, אך החיסרון הוא שרמת הוודאות נמוכה מאוד. מעקב אחר כתמי רטיבות גם לא תמיד חושף את המקור המדויק של הנזילה ואת הבעיה הקונקרטית שמתחת לפני השטח.
ב. מצלמה תרמית – הציוד העיקרי העומד לרשות אנשי מקצוע בתחום של איתור נזילות בצנרת כולל שימוש במצלמה תרמית. המצלמה משמשת להדמיה תלת ממדית ומטרתה לספק תמונה אמינה של מצב הצנרת והמיקום הספציפי של הנזילה.
ג. סיב אופטי – עוד דרך מתוחכמת לאתר נזילות בצנרת לפני הזמנת שירותי ביובית ופתיחת סתימות היא להחדיר לתוכה סיב אופטי. הסיב הוא למעשה כבל שמשמש להעברת מידע והיתרון שלו הוא יכולת להתמודד עם כמויות גדולות של אינפורמציה.
ד. גלאים – אפשר לנסות לאתר נזילות בצנרת עם גלאי קול או גלאי אלקטרומגנטי. גלאי קול הוא חיישן המסוגל לזהות ולנתח גלי קול, בעוד גלאי אלקטרומגנטי מסוגל לזהות קרינה בטווחים בלתי נראים לעין.

מה הקשר בין שירותי ביובית ואיתור נזילות?

ביובית היא משאית שעליה מתקינים מיכל קיבול מי שופכין, משאבות יניקה ומשאבות הסנקה ולכן ניתן להשתמש בה על מנת לפתוח סתימות. היות ורוב הנזילות נגרמות מסתימות, יש קשר ברור בין שירותי ביובית לבין טיפול בבעיה. עם זאת, את הביובית מזמינים בדרך כלל רק לאחר שמזהים את מקור הנזילה. לחילופין, אפשר לתאם שירות מקבלני ביוב שהם גם אינסטלטורים במקצועם ומול מומחים עם ציוד מתאים לאיתור נזילות.

כמו כן, שירותי ביובית משמשים לתחזוקה של קווי ביוב. התחזוקה כוללת ניקוי קווי ביוב מסועפים והיא מונעת נזילות בעתיד. תחזוקה של קווי ביוב אחת לתקופה מסוימת תחסוך את הצורך בהוצאות נוספות על איתור נזילות ותשפר את מצב הצנרת הקיים. 


from biuvit.tumblr – Feed

Comments

Popular posts from this blog

מי מוסמך להשתמש בביובית?

מהו השימוש העיקרי שנעשה בביובית?

טיפים לפתיחת סתימות ביוב לבד