ביובית לשירות הרשויות המקומיות, כיצד?

רשות מקומית אחראית בין יתר הדברים גם על תקינותה של מערכת הביוב. מערכת הביוב משמשת את כל התושבים והיא משפיעה באופן ישיר על איכות החיים. כתוצאה מכך, המערכת מחייבת תחזוקה וטיפול מהיר בתקלות.

הדרך של נציגי רשות המקומית לטפל בתקלות הנפוצות היא להזמין קבלני ביוב. בנוסף, קבלני הביוב של הרשתות המקומיות יכולים לספק גם שירותי אחזקה שוטפים. חשוב להזמין את קבלני הביוב אחת לתקופה מסוימת ולהתייעץ איתם בכל מקרה של תקלה בצנרת העירונית.

מה עושים עם ביובית?

הכלי העיקרי של קבלני ביוב שמספקים שירותים לרשות המקומית היא משאית מיוחדת בשם ביובית. על המשאית מתקינים מיכל קיבול למי שופכין ונוזלים אחרים, משאבות יניקה ומשאבות הסנקה. התקנה של האמצעים האלו על גבי המשאית מאפשרת לה לבצע שורה ארוכה של פעולות:
א. פתיחת סתימות ביוב – נציגי רשות מקומית יכולים להזמין קבלני ביוב עם שירותי ביובית בכל מקרה שבו מתגלה סתימה רצינית. הדרך היחידה לפתוח סתימות קשות בצנרת המוניציפאלית היא באמצעות יצירת ואקום ויניקה ושאיבה של מי השופכין יחד עם הגורם שגרם לסתימה.
ב. שאיבת מי תהום – רשות מקומית גם אחראית לשאוב מי תהום שחודרים לתוך פירי מעליות, מקלטים וחניונים תת קרקעיים שעומדים לרשות הציבור. שאיבת מי התהום מהמקומות הנמוכים מונעת נזקים בלתי הפיכים ומחייבת מעורבות מקצועית.
ג. שאיבת בורות רקב ושומן – כמעט בכל עיר גדולה ברחבי הארץ יש ריכוז גבוה יחסית של בורות רקב ושומן. בורות שומן למשל נמצאים ליד מפעלים ומחסנים, בעוד בורות רקב ניתן לראות ליד סביבה פרטית וציבורית. לרשות נציגי הרשות המקומית עומדת ביובית שמסוגלת לשאוב את בורות הרקב והשומן במהירות וביעילות.


התפקיד העירוני של ביובית בכל הנוגע לתחזוקה הוא גם לשטוף את קווי הצנרת. שטיפה של קווי הצנרת מאפשרת למי השופכין לעבור בצורה תקינה בין הבתים ואתרי הפסולת. השטיפה חשובה במרחב הציבורי כדי למנוע התפשטות של ריחות לא נעימים, חיידקים ומחלות. כמו כן, היכולות הגבוהות של המשאית מאפשרות לה להגן מפני ריכוז מכשולים ולכלוך. 


from biuvit.tumblr – Feed


Comments

Popular posts from this blog

מי מוסמך להשתמש בביובית?

מהו השימוש העיקרי שנעשה בביובית?

הכל על אינסטלטור ביובית בהרצליה